See and be seen

„See and be seen” było hasłem przewodnim  wydarzenia organizowanego przez Philipsa poświęconemu ewolucji może nie tyle lamp, ale oświetlenia samochodowego. Jak na przestrzeni ponad 100 lat zmieniała się technologia wytwarzania światła w samochodach.

Reflektory są obecne w autach od samego początku motoryzacji. Oświetlenie to ewoluowało, początkowo były to lampy karbidowe, przez żarówki halogenowe, po żarniki ksenonowe, a w dzisiejszych czasach światła LED i laserowe. Wszystkie służyły do jednego celu – oświetlania drogi kierowcy w nocy. Ale czy to jedyna ich „funkcja”?

W dzisiejszych autach lampy mają również wartość estetyczną. Nadają unikalnego charakteru każdemu samochodowi. Producenci prześcigają się, aby ich auto wyróżniało się na drodze, aby przyciągało uwagę. W tym momencie właśnie na scenę wkraczają lampy, reflektory.

W poprzednim poście wspominałem o pomyśle na galerię zdjęć, pokazującej tylko lampy stosowane w autach, zaprojektowane nie tylko by świecić, ale także cieszyć oko różnorodnością wzorów i kształtów.

Poniżej znajdziecie pierwszą i myślę, że nie ostatnią galerię 🙂

See and be seen, Range Rover Evoque

See and be seen, Range Rover

See and be seen, Volvo V90

See and be seen, Volvo S90

See and be seen, Volvo S90

See and be seen, Mercedes

See and be seen, Infiniti Q60S

See and be seen, Infiniti Q60S

See and be seen, Royce Rolls Wrath

See and be seen, BMW 330e

See and be seen, BMW 530e

See and be seen, BMW 530e

See and be seen, Porsche 911

See and be seen, BMW i8